Vecka 7

Hejhopp. Tiden kravlar fortfarande fram men vi har nu tagit oss förbi gränsen då vårt missfall startade för precis två år sedan. Det känns fint och hoppfullt och skönt. Vi har fått tid för ultraljud på vår klinik i vecka tio, då får vi se ett litet pickande hjärta! ❤️
Sambon har inte så mycket symtom utom hunger och trötthet, vilket hon har rätt mycket i vanliga fall också. Vi har berättat för våra föräldrar och bett dem hålla tummarna. 
Nu undrar vi dock hur vi ska göra med kortisonet (Prednisolon) Vi fick ju utskrivet och ordinerat 10 mg om dagen men på vårt eget bevåg har sambon tagit 20 mg om dagen. Hur länge ska vi fortsätta med det och hur ska nedtrappning ske? Tar tacksamt emot tips. Läste nånstans om ökad risk för läpp- och gomspalt på barnet och blev lite orolig...
I övrigt massor med kärlek och styrka till er som kämpar. Jag är med er i varje steg av glädje och sorg!
Sofie
2016-05-22 @ 19:58:48
URL: http://nouw.com/ivfresamotettsyskon

Ja, min graviditet hittills har varit allt annat än en dans på rosor. Har fått lite mer graviditetssymtom nu, så nu vågar jag tro att vi kanske kommer se ett liten tickande hjärta om 1 1/2 vecka 🙏🏼 Hoppas att ni njuter av er graviditet ☀️ Kramar!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blir jag mamma?

Om kampen att bli gravida och få ett barn ur ett lesbiskt perspektiv

RSS 2.0