Och tiden kravlar fram...

I vanliga fall tycker jag tiden rusar gräsligt fort, så att jag inte hinner känna att jag lever. Men nu (tiden går iofs väldigt långsamt också i väntan på fertilitetsbehandling) känns det som att tiden går sååå långsamt. Hur ska vi kunna vänta nio månader, 40 veckor?! Hur ska vi ens kunna vänta tills den värsta missfallsrisken är över?!! Tiden går så himla sakta! Även fast jag har saker att göra. Suck.
 
Tack för alla gratulationer. Lyckan är ofattbar.  Och även om jag fått fina grattis så vet jag att det gör ont för den som misslyckas/fortfarande väntar på behandling. Jag sörjer så med er. Men det tror jag är fint i vår ivf-värld. Att vi både kan glädjas och sörja med varandra. All respekt och förståelse för den som blev ledsen över vårt plus, för att det inte gällde hen själv. Du är förlåten. Skickar styrka till dig att orka fortsätta.
Imorgon går vi in i vecka sex. De närmsta vännerna har fått veta att vi plussat, föräldrarna inte ännu. Sambon känner sig ganska som vanligt, utom ömma och större bröst och bröstvårtor. Jag vaktar på magen så ofta jag kan. Så får vi fortsätta vänta.
Sofie
2016-05-12 @ 13:35:49
URL: http://www.nouw.com/ivfresamotettsyskon

Grattis till er graviditet! Vi är också ett gaypar som väntar barn, går in i v 5+0 idag (tror vi?). Känner igen oss så i det nu skriver, väntan är brutal och sjukt lång!!!! Jag hoppas och håller tummarna för att både ni och vi kommer i mål ✊✊😃

Sofie
2016-05-13 @ 19:36:29
URL: http://www.nouw.com/ivfresamotettsyskon

Ja, himla häftigt att vi är i samma vecka! Ska absolut följa er resa och heja på er 👏🏽😍 Vi har ett barn sedan tidigare och då var min fru gravid. Så jag har erfarenhet att "stå bredvid" och bli mamma så som du. Jag upplevde inte samma oro då som jag gör i denna graviditet. Beror på det du säger, att man inte känner det på kroppen själv. Men att bli mamma på sidlinjen är helt fantastiskt, att bli mamma är det bästa som hänt mig ❤️

Bergochdalvana
2016-05-15 @ 14:29:00

Vad fint att du skickar styrka till de som fortfarande dippar (som jag). <3 Jag är otroligt glad för er skull!!! Ett hurra hurra HURRA för detta fina plus! 🎉

Svar: Tacktacktack. Och mer styrkekramar. Din tid kommer även om det känns som evigheter bort.
blirjagmamma.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blir jag mamma?

Om kampen att bli gravida och få ett barn ur ett lesbiskt perspektiv

RSS 2.0