Tomhet.

Min livmoder är tom. Mitt hjärta är tomt. Hela jag känner mig som ett ekande hål. Detta 13:e försök blev högst högst troligen heller ingenting och den misshandel som varje misslyckat försök innebär har bara börjat. Jag blir sparkad i huvudet, i magen, i bröstet och i skrevet av slumpen, gud eller allt jävulskap och hur jag än försöker skydda mig så träffar slag efter slag och det gör så ont, så ont och ändå kan jag inte gråta.
 
De senaste dagarna har varit spännande, sambon har suckat ibland och sagt; oj oj det är som att ständigt titta på ett avsnitt av Bron! Nypen i livmodern som jag nu i efterhand insett snarare varit biverkan av Lutinus har avtagit. Har vaknat flera morgnar med mensvärk som sen avtagit och inget blod har visat sig. Igår tog vi ett test på morgonen, ruvardag 12, som visade negativt. Jag åkte till stan och köpte ett test med veckoindikator. I samma veva såg jag brunt lutinuskladd i trosorna. När jag kom hem var det också brunt då jag torkade mig och testet med veckoindikator visade tydligt Inte gravid. 
Sambon har gråtit hela natten och är hemma från jobbet idag. Jag är ju ändå sjukskriven, så jag är hemma som vanligt och känner mig så tom, så tom. Jag orkar inte gråta. Jag orkar bara tänka på att min enda önskan för 2016 var att vi skulle få ett barn. Nu kommer detta inte att ske. Och det smärtar så oerhört att veta att vi står och trampar på exakt samma ställe som då vi började för 3,5 år sedan. Inte ett steg närmre ett barn, bara så mycket ledsnare och skörare.
Tindra
2016-03-04 @ 10:59:26

Men kära du - jag förstår att det är oerhört jobbigt och påfrestande, men varför utgår du från att det inte blir något redan nu? Du är ju bara på ruvardag 12, och det är väl på tok för tidigt att testa?! När har ni testdag enligt kliniken? När jag har gjort inseminationer säger de strikt inga test före femtonde dagen, och IVF brukar väl var mer än så (typ 16-17 har jag för mig)? Det tar tid innan man kommer up högt nog HCG för att det ska kunna mätas på ett test, och för en del kvinnor längre än andra. Vill du göra ett tidigt test, ta i alla fall ett som är avsett för tidig testning som är känsligare, så att du ger det en rimlig chans! Du har passerat bim och har inte fått mens - det är väl ett bra tecken, även om cykeln så klart kan ha blivit påverkad av hormonerna. Du kanske har rätt att det här inte är när du blir gravid - men varför ta ut sorgen i förtid?

Svar: Åh. Jag vet. På sätt och vis har du ju rätt. Testdag är imorgon enl kliniken. Men jag vet inte om jag vågar hoppas något mer. Önskar bara att mensen/graviditeten gav sig till känna! därför känns det så kört i botten. Men tack för dina klokheter.
blirjagmamma.blogg.se

Familjenoe
2016-03-04 @ 23:20:19

Åh, massa kramar till dig! Ta nu hand om varandra. Hoppas så för er skull att det bara var för tidigt att testa

Libra
2016-03-05 @ 09:55:25
URL: http://www.minbebis.com/blogg/libra/

Blir så ledsen för er skull!!! Många kramar :(




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blir jag mamma?

Om kampen att bli gravida och få ett barn ur ett lesbiskt perspektiv

RSS 2.0