Trombyl + Prednisolon

Hej och hå. Vi är mitt i behandling, jag är involverad det jag orkar. Nedregleringen är klar nu och imorgon börjar stimulering. Äggplock är beräknat till vecka 16. Peppar peppar. Sambon är så himla duktig med sin kolhydratrrducerade diet, trots att hon älskar mackor och kakor! 
 
Jag bad sambon fråga om kortisonbehandling idag då hon pratade med kliniken. Jaa sa sköterskan men det brukar vi ju ge till de som inte lyckas. Men vi har ju inte lyckats, sa sambon. Då skulle sköterskan prata med läkare som eventuellt skulle återkomma.
Jag har ju läst tidigare om IVF:are som tar kortison för att dämpa immunförsvaret och därmed underlätta för kroppen att ta emot embryot. Jag fattar inte att vi inte tänkt på det tidigare, men bättre sent än aldrig. I samma veva diskuterade vi också användadet av blodförtunnande för att underlätta för embryot att fästa.
Jag har läst runt en massa på nätet och vet inte om jag blir klokare av det, men har skaffat min någon slags hum även om det verkar vara extremt stora variationer mellan när folk börjar och slutar ta dessa läkemedel. 
Vi bestämde iallafall att oavsett vad läkare säger så tar vi Prednisolon och Trombyl ändå. Eftersom jag jobbar i vården så har jag tillgång till dessa läkemedel så jag tänker helt resolut ta dem på jobbet, kanske inte helt rumsrent men i krig och ofrivillig barnlöshet är allt tillåtet! 
Vill gärna höra om hur andra medicinerat, då vi känner oss lite osäkra. Planen just nu är att börja med 10 mg Prednisolon imorgon då stimulering startar för att sen pågå till ca vecka 10 ifall vi plussar. Sedan att börja med Trombyl 75 mg i samband med ET och fortsätta i två veckor efter det. Låter det som en plan?
 
Jag jobbar natt, det är okej även om jag är trött och inte orkar så mycket annat. Läser bloggar det jag orkar och hinner, är stressad och utmattad om vartannat annars. 
Tindra
2016-04-06 @ 20:23:05

Jag vet att du jobbar i vården och säkert har bra koll - men ska ni verkligen ge er på att självmedicinera? Om ni absolut vill ta extra läkemedel, och kliniken inte är med på det, så kanske ni åtminstone kan ha en gynekolog eller läkare som kan ge er lite extra hjälp vid sidan om?

Oavsett så är jag glad att ni är igång igen, och jag håller tummarna för att det kommer att gå vägen den här gången! Hoppas en massa för er!

Svar: Tack för peppen. Det känns som att när jag läst runt att det blir rätt bra att göra som vi gör.... Men det är såklart såå svårt att veta vad som gör vad vid en IVF.
blirjagmamma.blogg.se

IVFbullen
2016-04-07 @ 13:22:36
URL: http://ivfbullen.wordpress.com

Grattis till att ni är igång! Hittade hit av en slump.
Är också en IVF:are som kämpar.

Måste säga att jag tycker ni bör rådfråga det med de medicinerna. Det finns alltid biverkningar som ni vet och just när det gäller IVF tror jag på att det är ibland ytterst lite som behövs för att det ska skita sig. Jag var nära på att bli överstimulerad och det höll på att äventyra hela processen.
Sen är det ju viktigt att meddela läkarna om man går på några mediciner. Det frågade de oss i alla fall när vi började. Tänk om de frågar er igen, vad sker då?
Styrkekram!

resantillettknyte.blogg.se
2016-04-10 @ 10:42:51
URL: http://resantillettknyte.blogg.se/

Håller tummarna för er ✊🏻

Svar: Tack snälla du ❤️
blirjagmamma.blogg.se

Elia
2016-04-10 @ 15:18:21

Jag fick trombyl och prednisolon detta försök, va i onsdags och fick tillbaka ett embryo. Jag började med 5mg när jag började med sprutorna sen samma dag som äggplock så gick jag upp till 10 mg. Och trombylen började jag med på återföringsdagen. Enligt läkarens ordination 😊

Svar: Wow, tack för infon! Håller tummarna så mycket att det ska fastna ❤️
blirjagmamma.blogg.se

Elia
2016-04-12 @ 11:03:16

Det behövs 😊 Har ett flertal misslyckade försök i bagaget.. Så jag har inte så stora förhoppningar tyvärr.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blir jag mamma?

Om kampen att bli gravida och få ett barn ur ett lesbiskt perspektiv

RSS 2.0