Pendlar mellan hopp och förtvivlan

Egentligen intet nytt. Jag är ensam hemma och försöker tillåta mig att vara trött och orkeslös, dels pga ruvning och vad det innebär och dels pga. hur min chef behandlade mig.
Tog imorse ett gravtest i smyg (gudförbjude vad taskigt mot sambon!) men det magiska andra strecket lyste allt för starkt med sin frånvaro och de eländiga tjuvtestet har hånfullt legat på köksbänken allt för länge och påmint mig om att det minsann ska straffa sig att tjuvtesta i smyg. Jag vet egentligen inte vad de innebär, idag är det ruvardag 10, betyder det att det är kört eller kan det fortfarande vända? Snälla låt mig tro att det bara är testet eller gud eller whatever som ville tillrättavisa mig och inget annat, jag ska få min belöning TILLSAMMANS med sambon på Testdagen!
Mensvärken har kommit och gått men jag har fått så fina och peppiga kommentarer (TACK!) som återgett mig hoppet och signalerat att mensvärk betyder nada så jag håller hårt vid hoppet. Springer x 1000 till toan varje dag för att kolla trosorna och hjärtat fryser till is då Lutinus rinner till, men inte en bloddroppe ännu. Idag är BIM men som sagt var, det betyder ingenting! *pepparpeppar*
 
Jag har skickat ett iskallt mejl till chefen om uppsägning och fått ett svalt och överslätande svar. Jag känner mig dock sååå lättad och glad eftersom jag aldrig gillat mitt jobb egentligen. Nu kan jag prata om händelsen utan att börja gråta och chefen och gudarna ska veta att alla som kommer i min väg ska få veta hur jag blivit behandlad.
 
Fortsätter med andra ord att hoppas, hoppas och hoppas. Och jag tror fan att det är värt 46000:- att få leva på hoppet i en månad.
A
2016-03-01 @ 12:25:29
URL: http://www.nouw.com/bergochdalvana

Jag håller verkligen tummarna för dig/er!!!
Och tack för din fina kommentar! Då vet du vad jag menar med sjukvårdskarusellen, man vill liksom inte avslöja för andra "utanför branschen" hur opålitlig den kan vara, hehe. Men det positiva är att man lätt får jobb, du behöver inte oroa dig för att vara arbetslös! (Förutom att man inte vill vara ny på jobbet samtidigt som att man håller på med behandlingar, snacka om att mycket energi går åt till båda delarna. Men det löser sig om man hittar rätt jobb!)

Tindra
2016-03-03 @ 09:49:23

Så vad händer?? Två dagar efter bim... Håller tummarna för att det går åt rätt håll. Är det testdag i helgen, eller?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Blir jag mamma?

Om kampen att bli gravida och få ett barn ur ett lesbiskt perspektiv

RSS 2.0